22 november 2010

Helgen slut igen!

Jag tyckte passet cirkelfys var riktigt roligt igår. Av tio träningsstationer var bara två döden så det var ju skönt. Grodhopp och friktionsmatta var inte kul alls... Känner inte så mycket träningsvärk idag, är mest trött i musklerna faktiskt. Bröst och armar känns lite men inte benen alls.

Hade även tvättid igår 18-22. Har inte haft med mig Baltis eftersom det ligger på bottenplan med fönster ut mot vägen. Men efter igår ska jag garanterat ha honom med. Skulle hämta sista högen med tvätt, låser alltid tvättrummet när jag är där inne. Från trapphuset kommer man in i ett mindre rum där bokningstavlorna hänger och dörrar finns till tre tvättstugor. Dörren som går till trapphuset har aldrig varit låst eftersom det inte behövs. Men när jag kom ut ur tvättstugan hade någon låst den och i det rummet finns inget fönster. Jag kände paniken stiga när jag inte kunde låsa upp den och jag visste ju inte om någon farlig befann sig i de två andra tvättstugorna. Skitläskigt. Baltis är numera tvättstugekompis även i denna lägenhet :-D

Det är lustigt det där med vilken trygghet han ger mig. I onsdags var jag ju på middag och promenerade hem från andra sidan Bunkeflo. Nästan framme i Annestad kan man gå igenom en park. Gångbanan är väl upplyst men det finns buskar på en sida och dagis på den andra. Tvåhundra meter kanske det är, raksträcka, för att komma igenom och jag började gå kanske tio meter. Men jag vände om igen, vågade helt enkelt inte riskera att något hände så jag gick en omväg istället. Men varje kväll går jag i den parken med Baltis. Det finns inte en nerv i min kropp som tycker det känns läskigt när jag har min 45kg-klump bredvid, vilket vapen han är! Jag kan gå varv efter varv i parken och vara hur lugn som helst. När det är mörkt ute har han stenkoll på skummisar. För honom är en mörkerskummis alla som cyklar, män generellt som bara står eller går och alla med huva eller paraply. Han visar dem tydligt att han har koll på dem, står och glor på ett sätt som inte är särskilt trevligt och inbjudande. Lyft svans så den liknar en plym, högt huvud och trippar smygande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar