1 januari 2010

Nyårsafton 2009

Middagen påbörjades först vid 19:30, men god blev den!


Helstekt fläskytterfilé, potatisgratäng med västerbottenost, rostade polkabetor, färsk sparris och Lallerstedts bearnaisesås. Mums!


Polkabetor färska ser underbara ut, lite mer trista dock då de är tillagade...


Jag hade tänt marshaller utanför huset, bara för att man är ensam betyder väl inte det att man inte har fest, eller ??? : )


Tolvslaget firades utomhus med en flaska Moët et Chandon brut imperial som inte ville öppnas utan våld med en tång. Men gott var det! Flera grannar sköt raketer och då det är klar himmel och fullmåne syntes de genom skogen ganska bra! Kollade termometern... -13 grader...
När jag tittade in genom fönstret såg jag vovvsen min ligga på MIN plats i soffan. Ja om tryggheten försvinner var det ju så nära han kunde komma sötnosen.
.
Nu kollar jag på Mr och Mrs Smith och en stor skål godis, kinapuffar, choklad och chips står på bordet!
.
Nu är jag ledig i tre hela dagar! Ska plugga en del innan skolan startar, inlämningsarbete och två tentor väntar direkt efter jullovet men imorgon ska jag bara njuta!

1 kommentar:

  1. Tyckte det lät som en riktigt härligt mysig nyårsafton. OCH vad god maten såg ut! :)
    Polkabetor har jag nog inte sett innan, vackra var dem iaf!

    SvaraRadera