23 januari 2010

Förmedlingscentralen i Tyringe

På Tyringeauktion budade vi på flera saker men idag gick buden upp så mycket att det inte kändes som fynd. Då allt säljs riktigt billigt där ska det vara fynd och vi fick istället tänka på allt vi fått med oss därifrån som tröst när vi gav upp och körde vidare.

Nästa anhalt blev som traditionen bjuder det bisarra FMC i Tyringe. Vi tycker det är tacky och spännande samtidigt med allt som säljs där. I lördagspresent blev det;

Vacker tygkasse istället för de plastpåsar man bär med sig extragrejer i.

En klarröd mössa och tumvantar!

Guldfärgade muffinsformar!

Ett vackert engelskt porslinsfat. Jag älskar både detta i vitt/rosa och det vanligare vitt/blått.

Efter Tyringe styrde jag kosan mot Citygross i Höör och handlade förutom den vanliga maten lite annat kul och bra.

Behöver en ny kökssax och denna i cerise norpade jag omedelbums!

Lördagsgott! Lindt mörk choklad med fyllning av fikon/caramel. Tänkte njuta av den till en film men ett hjälpbesök hos grannarna för deras dator och annat familjerelaterat kom emellan så det blir sängdags efter bloggningen.

Det bästa av allt! En bok av Anders Öhrman, "Komma ut" med berättelser av hbt-personer om sina erfarenheter. Guld värd. Snart är det ju Stockholmsträff med styrgruppen för Unionens hbt-frågor och jag som aldrig blivit diskriminerad för min sexuella läggning behöver få veta hur reaktionerna kan se ut från omgivningen när man berättar något som inte har någon betydelse men som kan få stora konsekvenser. Att jag blivit diskriminerad både för att jag är kvinna, smart och för min ålder innebär inte att jag också kan förstå hur det är med denna typ av diskriminering. Behöver "real life stories" och mitt arbete med styrgruppen för Unionen kommer att ge mig mycket positivt, både som medmänniska och i min yrkesroll.

2 kommentarer:

  1. Grattis till inköpet av en sax att kunna klippa med, oh, vad jag skall klippa nästa gång jag hälsar på:)))

    SvaraRadera
  2. Äääälskar Lindt mörka choklad med fyllning!!!!! Men har lite avvänjning nu då jag mer eller mindre blev beroende av att ha en sån i lådan bredvid mig på jobbet innan.... Men riktigt MUMS är det!

    SvaraRadera