26 november 2013

Ny måndagsdate

I måndags var det dags för mer kvalitetshäng med mams och vi hade bestämt oss för en tur till Vellingeblommans tomteby! Sist vi var där gick vi på Halloweenutställningen och det var tyvärr samma dag som de öppnade för tomtebyn. Dit vägrade jag gå i oktober så jag lovade mamma att vi skulle köra dit igen när det var ok med julpynt. Det är inte ok i oktober.

Vet inte hur långt man går men lååångt är det : ) 

Först fikade vi i farmor Idas café och vi lyckades ju få en plats mitt i baby- och småbarnssmeten. Det skreks och tjoades från alla håll och det gav inte direkt fika-atmosfär. Jag älskar mina gudbarn och gillar skarpt några barn till men i övrigt får småglin gärna hålla sig på bra avstånd. Den grillade ciabattan var i alla fall god och priserna är bra på Vellingeblommans café. Räkmacka, grillad macka, vatten, kaffe och klena för hundralappen. Det är så en fika ska kosta, inte nära hundralappen för bara en macka. 

Fick tittat på djuren också. Det hör till. Åsnebebisen som tittar in från höger letar nytt hem. Hoppas att han får det riktigt bra i livet. 

Jag kan verkligen tänka mig en låtsasgran. Speciellt eftersom Vellingeblomman säljer de finaste och naturligtvis måste den jag vill ha kosta 3195 kr. Googlade och hittade samma gran inkl frakt från UK för 2200 kr. Men jag tänker ha is i magen och se om Vellingeblomman sänker priset.
Köpte lite nytt julgranspynt i alla fall!

Och två glittriga blommor som antingen ska stickas in i granen eller pryda någon hylla. Och en medium jar av Yankee Candles "White gardenia". Mm. 

Jättemysig roadtrip och jag ser redan fram emot nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar