8 november 2013

Bästa tandläkaren

Huja vad jag har skjutit på att gå till tandläkaren... Inte för att jag är rädd för tandläkaren eller smärta utan för trista konsekvenser. Exempelvis minnet av en fellagning som resulterade i att jag inte kunde tugga på en sida på över ett år. Sånt där har gjort att jag skjutit på tandläkarbesök.

Tog mig i kragen förra veckan och beställde tid hos Tandläkargruppen S:t Göran i Malmö. Bad om en duktig tandläkare med god pedagogik och en stor portion lugn. Fick exakt det när jag bokades in hos Mattias Enggren. 

Kom dit på onsdagen för undersökning och röntgen. Han avskrev direkt fyra hål som den förra tandläkaren satt som framtida lagningar. Det var inte hål utan bara missfärgningar på visdomständerna. Två små hål lagade han dagen efter och bokade in besök som igår för två större hål. Han visste inte om de behövde rotfyllas förrän han börjat borra. Visade sig att det räckte med vanliga lagningar. 

Så nu är jag både fri från hål i tänderna och har hittat en tandläkare som jag kommer behålla så länge han jobbar i Skåne. Superpedagogisk och lugn och duktig. Bästa kombon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar