2 november 2013

Canada Goose Expedition Parka

På Blocket har jag en lång lista med bevakningar för sådant jag vill ha men som inte behöver köpas nytt. Har man bara tålamod och inte behöver det NU så brukar det löna sig!

Jag har länge velat ha en Canada Goose Expedition Parka men har såklart inte någon större lust att lägga mellan sex och sju tusen för en. Har haft modellen chilliwack tidigare men ville ha en längre som modellen Expedition. Och så ville jag ju göra ett riktigt superfynd och dessutom skulle den vara närmast i nyskick. Och med de kraven har jag ju fått vänta : )

Tills i fredags : )

Såg annonsen på Blocket och svarade direkt. Bestämde möte och träffades igår. Synade jackan noggrannt, kollade alla detaljer för att utesluta kopia och den var perfekt. 

Den köptes för två säsonger sedan men var knappt använd då ägarinnan tyckte den var alldeles för tung för hennes klena rygg. 

Så nu är jag glad ägare till en brun Expedition! Vill helst ha svart men brun funkar jättebra också : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar