20 januari 2013

Tyringeauktion


Igår bar det iväg till Tyringe på auktion! Jag hade spanat in en fjärilssamling och en servis. Men jag hade satt maxpris som vanligt och höll mig till det, vilket igår innebar att jag inte vann : /

J och min väninna som också följde med vann båda två funkismöbler till fyndpriser!


J köpte en pryllåda för en tjuga och av det han inte ville ha norpade jag fyra små grodor. Tycker om grodor i trädgården och gömmer dem lite här och där i rabatterna.

Efter auktionen skiljdes vi åt och J och jag åkte till Förmedlingscentralen som vanligt. Lite smått och gott därifrån och sen styrde vi mot Höör för middag på Jernkällaren! Matshopping på CG och var sen hemma vid 19.

Som vanligt riktigt trevlig utflykt : )

Idag har det varit perfekt ridväder och allmänt hemmafix!


I fredags svärtade jag kaminen, åh så fin den blev! Länge sedan jag gjorde det så den sög åt sig all färg så inget behövdes torkas bort. Idag däremot när jag skulle elda hade jag glömt hur illa det luktar när grafiten i färgen osar. Men det var bara några timmar jag behövde doftspraya huset : )
Nu zzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar