17 juni 2014

Tårtmojänger

Av en händelse fick jag nyligen lust att titta inom Netto för att strosa runt i deras prylavdelning. När jag bodde i Köpenhamn var detta en given händelse varje vecka då de var mycket bättre på lockvaror än de är i Sverige. Här är det faktiskt mest crap.

Men! Gjorde bra fynd!

En silikonmatta för tårtbak. Små söta hjärtformar, mallar för fondant och en kantmall även den till fondant (sugarpaste). Funkar lika bra till marsipan. 

Senaste tårtbaket var en jag bjöd på när jag var på påskmiddag. Prinsessfyllning, hade tänkt baka den med lemoncurdgrädde men hyllan i affären stod tom på lemon curd så det fick bli traditionell prinsess. 

Nu blev det en lekfull tårta men jag ser fram emot att göra en vacker med mina nya tårtleksaker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar