13 juni 2014

Epicuré

Sist hade jag visst en månads paus från bloggen. Nu har det "bara" varit tre veckor ; ) kanske finns det hopp om att återgå till dagliga inlägg???

Igår var jag på middag på italienska Epicuré! Det var nästan tortyr att vänta utanför på mitt sällskap då dörrarna öppnades om och om igen och släppte ut en galet god doft med huvudton av vitlök. 

Först delade vi en stor tallrik kalla delikatesser och därefter följde halstrad röding med skaldjursrisotto. Skinnet var knaperstekt och låg vackert över rätten. Hade ingen aning om det var pynt eller tänkt att förtära men efter en nyfiken smakbit bestämde jag mig snabbt för att det skulle vara värt kyparens frågande blick om det var pynt för gott var det och ner gick det... Pannacotta fick avsluta kvällens frosseri och tre timmar senare var vi alla nöjda och glada och skiljdes åt i den varma Malmökvällen. 

Innan restaurangbesöket smet jag in och köpte dessa peep-toes i beige. Köpte dem i svart för ett par veckor sedan. Går jag inte alltför mycket är de perfekta på jobb trots sin höjd. Går jag mycket får jag bara bita ihop, de är värda det...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar