19 juni 2014

Birthday girl

Dagen före midsommar var i år min dag : )

Hade funderat ett tag på hur den skulle vara och hade sedan en tid fått semestergodkänt. Bestämde mig för att i år skulle den bestå av self-pampering!!!

Det var kanske inte så kul att stiga upp kl 7 men jag skulle köra mot Malmö vid 8 så det var bara till att gå upp och försöka se glad ut...

Kl 9:15 var det dags för första behandlingen på Gildaskolan och det var ju en bra start! Har varit här flera gånger tidigare och det är så vackra lokaler från förra sekelskiftet. Mysigt att byta till mjuka frottétofflor och bli ompysslad av vackra kvinnor i vita dräkter med perfekt makeup och med håret i perfekta knutar i nacken. Strikt men vänligt : )

AHA-behandling special  (1 tim 30 min)
Rengöring, hudanalys, porrengöring, lätt brynplock, AHA-syra, lång ansiktsmassage, mask, serum och kräm.


Därefter väntade...

Klassisk manikyr (45 min)
Manikyr med peeling, nagelvård, nagelpolering, skön hand- och underarmsmassage samt lackning.


Skyndade ut för att möta upp J för lunch!
Först gick vi till Hipp men där var stängt för sommaren : /
Paddy's var också stängt så det blev TGI Fridays på Lilla Torg.

Pulled pork sandwich och Oreo milkshake... Oreo är lite av en akilleshäl och alla varianter av Oreo som jag smakat har varit pure bliss. TGI Fridays har en dessert som heter Oreo Madness vilket delar förstaplatsen tillsammans med denna milkshake! Oh det var nästan omöjligt att släppa sugröret. Hade det inte varit hög risk för obehaglig brain freeze så hade nog hela intagits i ett sträck.

Mätta och glada skiljdes vi åt och efter ett par korta ärenden återvände jag till Gildaskolan! Nu väntade nämligen sista behandlingen,

Damernas spa-pedikyr (1 tim)
Nagelvård, peeling, filning, fotmassage, paraffinbad samt lackning.


Paraffinbadet var ju inget annat än tortyr. Jösses så varmt och när hon sa att jag skulle doppa fötterna tre gånger var trodde jag inte att hon var helt frisk. Det brände tusan ta mig men jag tänkte att hon vet ju vad hon gör. Men jag gör nog inte om det!!!

Efter Gildaskolan blev det shopping och vid 18 körde jag till Bunkeflo för att hjälpa mamma med att transportera ett lass grejer till nya lägenheten.

Hämtade vovvs på dagis vid 21 och väl hemma var jag både trött och hungrig.

Det slutade med ett glas rosé i soffan under tystnad och tankar om livet. Det blev en dag bättre än mina förväntningar och det kändes bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar