15 juni 2014

Moving Day

Igår var det så dags för mamma att äntligen flytta ifrån hemska Annestad i Bunkeflo. Där numera polisbilar syns dagligen, kamphundar springer lösa och har olämpliga ägare och där folk i allmänhet har problem med att uppföra sig.

En granne till mig hjälpte till så det var han, mamma och jag. Mamma tog en del lättare prylar och grannen och jag tog allt övrigt. Startade kl 8 och var färdiga vid 18...! Hade lånat ett stort hästsläp och det blev tre vändor! Upp till fjärde våningen utan hiss! 

Allt gick enligt plan och det var riktigt skönt att styra bilen hemåt med vetskapen att vi klarat det på utsatt tid!

Idag känns det i kroppen... Framförallt i vader och armar. Skönt med träningsvärk!

Fick även köra inom Bauhaus och införskaffa en säckakärra från Hörby Bruk. Har velat ha en egen länge och nu har jag den!

Nu har vi bara lite kvar som ska slängas så det kör mamma och jag iväg nästa helg. Och lite som ska till nya lägenheten som inte hade packats ner tills igår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar