22 oktober 2012

Tyringeauktion


I lördags var jag i Tyringe på auktion med J!


Det blev ett par fynd för oss båda, dessa var mina : )


Allt sålt utomhus och de flesta nöjda med de klubbade priserna!


Har länge velat ha en retropall med infällbara steg och vann denna för 120 kr! Den behövde en rejäl date med skrubborsten och nu är den redo för ny färg! Funderar på om jag ska ersätta stegen med nytt trä eller bara måla dem.


En mörkbrun piedestal för en tjuga fick bli bo åt några plantor som trängdes i en fönsterkarm.


J köpte en låda böcker och jag fick dessa två från lådan. En om Kristianstads historia och en gammal skånsk grej som jag inte hunnit titta i. J är ju smålänning så boken var högst ointressant för honom.


Han köpte också en bricka pyntgrejer för att få en karaff som fanns på den och grodan i metall norpade jag för att ha utomhus.


Som traditionen bjuder körde vi inom Förmedlingscentralen och till vår glädje (och fasa) hade de åter tagit in fiberoptik och ljustavlor i sortimentet...

Inom Citygross på väg hem och vi är vid varje shoppingspree imponerade över hur jädrans mycket som får plats i en Fiesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar