7 oktober 2012

Namnsdagsfirande

Idag packade jag in Baltis i bilen och drog på utflykt!


En vacker ravin i Linnekulla var lagom långt bort.


Baltis fick lekt i vattnet och jag frisk luft : )
Hans favoritsysselsättning är att hämta upp stenar från botten...


...och bära upp dem på land, om och om igen!

Väl hemma var det dags för ridtur! Valde att rida bort till andra sidan byn för jag har inte varit där så mycket. Kunde bara en kortare runda och idag kände jag mig lite äventyrlig. Vid ett tillfälle lite fööör äventyrlig ; )
Athlowe hade ganska mycket energi att göra av med märkte jag på väg ut från hagen och det slutade på en runda på 11,5 km på 1h 45 min ca. Ganska mycket trav och galopp där terrängen tillät. När vi ridit vanliga rundan om kyrkan svängde jag in på gamla järnvägen som nu är jättefin grusväg. Därifrån följde jag en färgad slinga som helt plötsligt blev en annan färg.
Jag kände lite tidspress då det mörknar ganska tidigt och jag var inte alls sugen på att inte hinna hem innan skymning utan reflexer på oss. Det som gav mig lite klump i magen var att gps:en inte ville funka så bra när jag ville kolla hur långt ifrån kända vägar jag var när jag befann mig på slingan. Inte hjälpte det heller då den faktiskt funkade att den inte visade vägen vi färdades på när det var väg och inte bara stig i skogen. Men så är det ju på landet!

Vi var i alla fall hemma igen strax innan solen började gå ner och jag kände mig mycket lättad då jag insåg var jag var till slut. Och då var det bara en halvtimmes väg hem.

Kvällen har bestått av dubbelfilm, broderande av en styck julgransmatta och rastlös hund. Han har växlat mellan uterum, soffmys och framför kaminen hela kvällen. Och skällt varje gång ringklockan plingat i reklamen för Linas Matkasse. Trots att vi alltid haft dörrknackare...
Nu har han gått in i sovrummet vilket vid denna tidpunkt är kod för
"matte nu är det LÄGGDAGS" : ))) och kommer jag inte kommer han ut varje halvtimme och glor på mig. Så det är bäst att avsluta nu så jag slipper onda ögat!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar