12 september 2012

White Rock Cream

Har just varit med om en mycket underlig upplevelse. Har slutat köpa cola och har bara sodastreamern som källa till kolsyra nu. Var törstig men tyckte inte kolsyrat vatten kändes så lockande, det är ju rätt tradigt när det inte har någon smak.

Städade kylen igår och kom på att jag hade en burkläsk av ngt slag därinne. Är ju så nyfiken på nya matvarugrejer så jag köpte denna vid tillfälle då jag rotade runt på den amerikanska avdelningen och nu fick den komma ut i dagsljus!

Detta var det enda jag kunde hitta med kolsyra förutom öl så jag öppnade den. Tog en slurk och fattade ingenting. Det var en sjuk känsla att dricka något som uppenbarligen var en dryck men som absolut inte skulle beblandats med bubblor.

Läsken har nämligen smak av vaniljsås och det är INTE ok att kolsyra denna heliga trögflytande källa till sockerglädje med BUBBLOR! Det var delvis vidrigt delvis ofattbart ok. Inte vidrigt som Dr Pepper, bara vidrigt för att det inte passade ihop. Ungefär som Kalles kaviar på en macka med ett glas apelsinjuice. Inte ok för smaklökarna alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar