10 augusti 2009

Härliga Kivik med avslutning i panik...

På väg till Kivik hämtade vi upp Johan och Linas vän Fredrik och begav oss mot havet!

Första anhalten var Kiviks musteri där jag köpte en burk rosenkvittensylt och ett vackert vykort. Min älskade havtornssylt var slut så jag fick prova en annan idag, spännande! Men glömde den självklart i deras bil.


Kiviks musteri!


Johan, Lina och Fredrik

Efter musteriet tyckte alla att lunch passade fint så vi körde ner till hamnen och åt på Buhres.






Som vanligt blev beställningen en Kiviksburgare med pommes! Tyvärr kändes det som att jag lurade Fredrik när jag rekommenderade den för när han fick den såg han lite besviken ut. Han visste ju inte att burgaren inte innehöll en burgare utan laxröra...


Efter lunchen en promenad i den lilla med söta hamnen


Buhres restaurang till höger. Där är väldigt dyrt att äta... bättre att beställa från hålet i väggen och sitta på träbänkarna : )


Härlig vit sand längs de skånska kusterna...


Lite fönstershopping blev det, här på Kiviks frukt har de väldigt vackra grodprinsar i gjutjärn med de vet att ta betalt. Hittade en vacker LITEN ask i papp med rosor på och den skulle de ha 210 kr för. Skulle inte tro det...


Lina hade blivit tipsad om en outletbutik med heminredning som vi tittade i. Inte min stil på inredning men det är kul att kolla nya affärer. Jag gick ut och satte mig på bänken och njöt av solen!


Strax kom männen efter och så här ser uttråkade män ut. Vi skulle lämnat dem att sörpla öl på Buhres...


Superbloggarna måste ju ta bilder på allt. En by där man har en väg som heter Tittutvägen kan ju inte vara annat än pittoresk.


Här i gamla delen är husen och deras trädgårdar så vackra att man tappar andan. Rosor, stockrosor och hortensia trängs längs de smala gatorna och gränderna mellan husen. Vårt danska arv är mycket uppenbart med gatunamn som förnamn+ Sträde och utseendet på husen där många fortfarande har halmtak.











Jag blev avsläppt i Linderöd och begav mig på cykel hemåt. Mötte upp Karin på cykel vid lanthandeln som frågade om jag också var på väg till bilbingot.

BILBINGOT!!! Hade totalt glömt att det var bilbingo idag och paniken lamslog mig nästintill.

Cyklade dit och gick skamset till hyddan där vi säljer bingoblocken och förväntade mig en rejäl utskällning för att jag inte dykt upp i tid (var ca 1h sen...). Men de var glada och hade löst det ganska bra så jag tog över och sålde sista 20 minutrarna och tog sedan på mig att dela ut gratisbrickorna till nästa måndag som är sista gången för denna säsongen.

Så det var andra gången på en vecka jag fått ta på skamstruten och mentalt sitta på timeout i en hörna. Skönt att de tog det bra. Fick lite gliringar från Lilja att det var roligt att jag beslutat mig för att dyka upp men det får man bjuda på...

Nu ska jag gå ut med Baltis, byta till myskläder och kasta mig i soffan på riktigt och bara njuta av en härlig kväll efter en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar