17 februari 2014

Kärlekshelg

T hämtade upp mig i stan i fredags för trip hemåt och när han öppnade min dörr låg det finfina presenter på sätet!

En kruka med vackra minirosor (som jag ska anstränga mig för att hålla liv i, brukar misslyckas), godis och en värdecheck på in- och utvändig tvätt av bilen hos tjejbilar! Jag hade någon dag innan muttrat över att fiestan behövde lite tlc och det hade han nappat på! Perfekt present. 
Sedan blev det mysmiddag efter att vi hämtat Lurven på dagis. T hade köpt ett gnagben till Balthazar för han älskar ju honom också <3

I lördags var vi bjudna på en mindre familjemiddag för att fira T's föräldrar som fyllt/fyller år. Eftersom alla bjudna befann sig i Linderöd hade de bokat bord på Ekerödsrasten. Har alltid varit så fascinerad över den pinsamt föråldrade 90-talsinredningen i festlokalen och nu fick jag äntligen studera den på nära håll. Maten däremot var jättegod, toast Skagen, ryggbiff med strimlad potatis och konjaksgrönpepparsås. Skriver man så? Ser märkligt ut. Och vaniljparfait till dessert. Mycket gott. 

Tillbaka i hans föräldrars stuga serverades det kakor och tårta till förbannelse men gott var det också. 

Lördagskvällen spenderades i soffan med filmen Eat, Love, Pray. En av mina favvisar. 

Igår tog vi välbehövligt lång sovmorgon och efter frukost blev det långpromenad i skogen! Balthazar har alltid betett sig som att det är hans skog och nu är det ju nästan det, som om han alltid vetat det innerst inne ; )

Sen körde T till Lomma och efter en ridtur gjorde jag detsamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar