28 maj 2012

Glad amatör med fina naglar


Nu har det i några dagar varit dags att fixa till naglarna men jag har inte haft någon deal att nyttja och inte orkat beställa tid på någon salong eftersom jag sällan blir nöjd. Sen är det svårt att byta tid om man får förhinder, hur ska jag en månad innan veta att jag definitivt kan ta en speciell tid?

I fredags var en av gästerna en väninna som tidigare jobbat som nagelteknolog. Det är henne jag köpt filmaskin och uv-lampor av till min plan att börja göra shellac-lack. Och via hennes leverantör köpte jag en hel del andra grejer också.

Men ett tag har jag funderat på att faktiskt börja bygga mina egna naglar så hon tog med sig sitt lager med uv-akryl-grejer. Jag har ju bara använt gelé tidigare så jag hade inte en susning om hur man byggde med akryl men tänkte att det kan ju inte mer än gå åt helsike. Så jag frågade om jag kunde testa en gång innan jag köpte hennes material och det gick jättebra!

Idag var det dags!

Här har jag precis kortat naglarna med filmaskinen men man ser ju också hur tråkig utväxten hade blivit!

Filmaskinen var ite läskig eftersom det brukar bränna när man kommer ner till nageln. Men jag var jätteförsiktig och det tog jättelång tid men hellre det än AJ!!!

Efter fyra timmar : )
Var ganska nöjd med den vita linjen men den blir ju bättre med träning. Filningen blev ju precis som jag ville ha den när jag fick göra den själv och det ljusrosa var ganska lätt att lägga på.

Faktiskt nöjd och jag valde att inte ha förväntningar men det kändes bra! För varje gång kommer det ta kortare tid och vita linjen bli bättre men ingen nagel blev så att jag ville göra om den och det var jag imponerad över!

Så skönt att kunna fixa själv hemma precis när man behöver eller har lust eller bryter en nagel. Dessutom är alla grejer nu betalda och jag har så mycket material att jag klarar mig jättelänge!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar