16 december 2010

KonsumentHäxan är besviken på Ellos


Detta var vad jag klickade hem för ett par månader sedan som min julklapp till mig själv. En Kitchen Aid Mixer 5KSB (nya modellen då jag aldrig gillat utseendet på den gamla).
h
Har längtat efter den och den skulle levereras från Ellos den 10 nov. Fick runt den 10 nov nytt mail om försenad leverans till den 10 dec. Har gått och väntat på sms om att den kan hämtas ut men igår låg det ett mail i inkorgen om att den inte skulle levereras alls!!! Den var nämligen slutsåld!!! Det enda som följde mailet var en kort mening "Vi ber om ursäkt för det inträffade". Inget mer. Ingen form för kompensation.
h
Hur kan man som seriöst företag ha en produkt tillgänglig för köp för att sedan två månader senare och en vecka före julafton meddela att den varit slutsåld? Jag har ju helt gått miste om chansen att köpa den på erbjudande hos någon annan!
h
Ringde dem nyss och stackars kvinnan i luren kunde ju inte hjälpa mig mer än att jag bad henne framföra till dem som bör få mitt meddelande att så här gör man inte om man vill behålla sina kunder. Jag ska definitivt tänka mig för nästa gång jag är intresserad av att beställa något från dem.

2 kommentarer:

  1. Det var precis så jag avslutade min relation med Ellos för ett tag sedan.

    SvaraRadera
  2. Ok då är det två trevliga kunder de gått miste om. Jag försöker att inte gräma mig, tänker istället att om jag fått hem den hade den säkert varit ett "måndags-exemplar" och fått skickas tillbaka med allt jobb DET innebär ; )

    SvaraRadera